In nefericitul caz in care detineti o afacere cu vanzare de bunuri en gros sau en detail catre populatie si casa de marcat ce trebuie sa inregistreze vanzarile, s-a stricat, in mod legal, daca nu doriti sa sistati vanzarile in perioada respectiva, trebuie sa aveti o alta posibilitate de a inregistra activitatea fiscala ca in cazul unui control sa nu fiti acuzati de evaziune fiscala. Pana la repunerea in functiune a unei case de marcat pentru a lucra in deplina legalitate, aveti nevoie de un registru special de vanzari achizitionat de la ANAF, numerotat, legat, sigilat si stampilat in care sa notati toate vazarile efectuate. Dupa ce aveti acest registru complet, zi de zi la finalul activitatii va veti emite o autofactura ce se va inregistra si ea, la randul ei, intr-un registru special ce trebuie sa indeplineasca conditiile mai sus mentionate (numerotat, legat, sigilat si stampilat). Aceasta obligatie pe care o aveti este mentionata in prevederile articolului 6 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003 republicata.
Nerespectarea sa, atrage sanctiuni serioase ce pot merge pana la inchiderea afacerii pe care o dezvoltati. In privinta completarii registrului de vanzari, acesta nu trebuie sa contina fiecare produs in parte ci fiecare tranzactie. Tranzactia poate sa contina oricate produse fara ca acestea sa fie mentionate, cu conditia sa nu figureze niciodata o singura tranzactie globala, pe ziua respectiva semnificand suma totala a produselor vandute catre toti clientii. In functie de metoda de contabilitate utilizata, puteti recurge si la borderouri, ce vor detalia fiecare tranzactie prin mentionarea produselor achizitionate de catre clienti. In cazul in care cineva solicita un bon fiscal ce, evident nu i se poate oferi, solutia consta in emiterea unei facturi, respectand Codul Fiscal si inregistrarea sa deasemenea in registrul pe care normele il impun. Numai in acest fel in lipsa temporara a casei de marcat puteti continua activitatea comerciala.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu